Hikayelerin kötü karakterleri (?)

"Ateşle Oynayan Kız" kitabı da sonunda bitti. Gene her şeyde olduğu gibi bunu da okumada biraz geç kaldım :) Ama kitap çok çok güzeldi ya :) Bir saniye bile sıkılmadan, bir sonraki sayfaya daha bir merakla geçtiğim, heyecanın bir an olsa bile düşmediği kitaptı. Kitabı henüz okumamış olanlara şiddetle tavsiye ederim..

Ama su sıralar şöyle bir sıkıntı var okuduğum yada izlediğim hikayelerde dikkatimi çeken: Kötü taraf çok güzel şekilde tarif edilirken hani "oha ya, böyle bir güçlü yada zeki olabilir mi bir karakter ya" dediğimiz karakterler, kaybettikleri zaman çok çok aptal nedenlerle yane o ihtişamlı anlatımlarına uymayacak nedenlerle kaybediyorlar. Yane böle zorlu bir mücadele sonucunda bir tarafın kazanmasını bekliyorsun ama yok. Büyük bir heyecanla geldiğin son kısımda bu durum, bir parçada olsa büyüsünü bozuyor hikayenin..

Bilmiyorum belki de çok alıştım ben. "Ejderha Mızrağı" serisindeki Raistlin gibi ya da "Death Note" adlı anime dizi de Kira ya da L karakterlerini okumaya yada izlemeye. Hata japon eserlerinde kötü tarafın çoğu zaman geçerli nedenleri vardır kötü tarafı seçmek için. Yane bazen hikayeyi okurken öle bir ana gelirsiniz ki, iki tarafında geçerli nedenleri vardır ve siz hangi tarafı tutacağınıza hemen karar veremezsiniz veya hikayenin sonunda kötü tarafın neden kötü tarafı seçtiğini öğrendiğinizde ağzınız açık kalır "oha falan olursunuz :)". Mesela başlarda dengeyi savunup çok çok zeki bir al büyücüyken, daha sonra gücün büyüsüne kalıp, siyah tarafı seçip, Orta Dünya Tanrılarına kafa tutan bir büyücü olmuştu. Raistlin'in tanrı olma savaşındaki yaklaşık toplamda 1000 sayfalık hikayesini 3 günde falan bitirmiştim heralde. Hele son kısım gerçekten de muhteşem yazılmıştı. Tahmin edemeyeceğim bir sondu. Oldu mu olmadı mı? Orta dünyadaki denge nasıl sağlanılacaktı? :)

Ya da Death Note. Bir ölüm defteri. Bir tarafta yeni, iyi (?) bir dünya düzeni kurabilmek için kötüleri istediği an, istediği kişinin adını sadece ölüm defterine yazarak öldüren çok çok zeki bir karakter Kira, diğer tarafta çok çok zeki, bir bulmaca uzmanı, dünyayı kendini tanrı sanan bir delinin iradesine bırakmak istemeyen genç bir polis L. 34 bölümlük bir zeka savaşı. İnanın bana bu diziyi izleyenler arasında taraf seçenlerde, diğer tarafa göre bir fazlalık yok. Hem karakterlerin kendisine göre, hemde izleyenlerin kendisine göre haklı nedenleri vardı. Dizinin son saniyesine kadar da belli olmadı kazanan taraf :)

Bunlar benim favori hikayelerim ve her yeni başladığım hikayede bunlardan daha yaratıcı, daha farklı ve kopukluk olmayan hikayeler arıyorum. Belki verdiğim örnekler fantastik hikayeler olabilir ama bu diğer türler içinde geçerli. Ama ilginçtir ki son zamanlarda daha farklı hikayeler fazla fazla ortaya çıkmasına rağmen işin bana göre daha kolay kısmı olduğunu tahmin ettiğim hikayede bütünlük kısmında eksikler var sanki, heralde, sanırsam, galiba :)

RaistLin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genç Bir İş Adamına - Emre YILMAZ

Kahvaltıya misafirim vardı bu sabah :)

Bana herşey sizi hatırlatıyor :)