Ah bu beklentiler :)

Küçükken çok büyük bir egom vardı ve özellikle kızlar olmak üzere :) herkesin beni kendiliğinden, yani benim bir şey yapmama gerek kalmadan seveceğini düşünürdüm. Çünkü ben doğruyu, iyiliği mutluluğu ve paylaşmayı arıyordum ve herkesin de bunları aradığını düşünerek bende de bulabileceklerini düşünürdüm. Ama zamanla egom küçülmeye başladı. Neden mi? Birincisi insanların sadece bunları aramadıklarını -hata bence daha çok belalarını aradıklarını- veya çoğu kimse için bunları aramadıklarını gördüm. Sonra aradıkları veya yaptıkları şeylerin çoğunda akıllarını kullanmadıklarını, daha çok başkalarına göre hareket ettiklerini ve ne başkalarının dediklerini ne de karşılaştıkları olayları sorguladıklarını gördüm. Ayrıca zamanla yok artık bu kadar da olmaz -benim zevk anlayışıma göre tabi- dedirtecek kadar ilginç ve çok sayıda zevk ve renkle karşılaştım. Tek gerçek doğrunun, iyiliğin ya da güzelliğin olmadığını, bu soyut kavramların herkesin kendine göre değiştiğini anladım. Bugün ise kendimin çoğunluğun içinde değil, tek başıma olduğumu anladım. Bu arama çalışmalarının boşuna olduğunu, kendim ve insanlar için hiçbir şeyin değmeyeceğini düşünmeye başladım :)

-Clementine: Bugün böyle düşünmenin sebebi ne?
-Raist: ilham perisi dürttü gene :)
-Clementine: İnsanlar iğrençlikleri bile sevebilir ama zorla sevdiklerini söyleyemezsin değil mi? O yüzden kimse kimseyi zorla sevemez. Kim seni sevdiyse, sen sevdirmek istediğin için değil; seni sevmek istediği için sever.
-Raist: Hadi seni sevesim geldi mi diyorsun birini sevdiğin zaman? Sevdiğinin aradığın veya beğendiğin bir şeyleri vardır ki, onun için seviyorsundur.
-Clementine: Kriter diyorsun yani :) Birini sevmek bir kural değil ki. Birine için ısınır ama nedenini bilmezsin, bu ne karşındakinin ne de senin isteyerek yaptığın bir şey. Birini sevmek bilinçli bir şey değil. Tabi bu bence :)
-Raist: İlk gördüğünde fiziki ya da aurası gibi bir şeyi etkiler ya da sohbeti. Platonik de bile en azından karşındakinin sendeki hayali. Kurala bağlı değil ama bir etkileyene bağlı bence..
-Clementine: Bence etkilenecek kişinin etkileyenden be beklediğine bağlı.. Şu an kararımı değiştirdim, bu sevme etkilenme işi karşındakinin beklentilerine bağlı. Kesinlikle doğrudan kendinin yaptığı şeylerle ilgili değil..
-Raist: Buna kesinlikle katılıyorum. Ah bu beklentiler… :)

Bizim tartışmalarımız çok nadir anlaşmalarla biter :) Bu da onlardan biri olduğu için tarihteki yerini alsın istedim :)
RaistLin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genç Bir İş Adamına - Emre YILMAZ

Kahvaltıya misafirim vardı bu sabah :)

Bana herşey sizi hatırlatıyor :)