Birkaç Sınav Hatırası


   Haftaya ÜDS sınavına gireceğim için İçim dışım ingilizce ve test oldu. Ama inanın beni biraz tanısanız çok duygulanırdınız hatta belki de ağlardınız beni bu kadar ders çalışırken görünce :)

   Bu zamana kadar adam akıllı saatlerce ders çalışmayı çok az başarabildim. Bir anadolu lisesi sınavlarına girerken, bir de üniversite sınavına girerken. Onlarda zaten uzun süreli çalışma olmasaydı hayatta kazanamazdım onları. Ders çalışma konusunda iki önemli sorunum var. Bir: odaklanamıyorum, hep kafam birşeylerle meşgul olabiliyor hemen. İki: okurken çok çabuk sıkılıyordum. Bu ders çalışma konusunda en can alıcı özelliğim gene bu iki önemli sınav dışında hiçbir sınava konuları bitirmiş, hazır bir şekilde giremedim :) Mutlaka çalışmadığım konu bir konu kalmıştır sınava girerken :) Bu durumla ilgili iki olay gelir hep aklıma çok gülerim :)

   Birincisi: üniversiteyi kazanmışım ama girdiğim sene tercihe bağlı olan hazırlık okuma durumunu zorunlu yapmışlardı.  Neyse şansımıza sevgilerimi gönderdikten sonra; dedim heralde o kadar anadolu lisesi okuduk; 7 sene ingilizce gördük büyük bir ihtimalle geçerim sınavı; olmadı en kötü B derecesindeki sınıflara düşeriz - A derecesi İng. Dili okuyanlara ayrılmıştı- Neyse sınava girdim. Yapmaya başladım; daha doğrusu yapamamaya. Ne oluyor, ne okuduk lan biz bunca sene diye düşüne düşüne bitirdim sınavı. Sınav sonucu bir geldi; çat C kurundayım. "Nasıl olur?" Dedim kendi kendime falan ama yapacak bir şey yok. İlk gün enstitüye bir gittim. Enstitüye sığamıyoruz :) Herkes kalmış. Bizim bölüm 110 kişi almıştı; sadece 10 kişi bölüme devam edebilmiş. Herkes hazırlığa kalmış. Meğer sınav TOEFL derecesine yakın bir seviyede yapılmış, herkes kalmış :) Heyecan bununla bitmedi tabi. Bir de geçme sistemi koymuşlar, bomba! 4 sınava gireceğiz; bu 4'ünün ortalamasının %40'ı alınacak, sene sonu final sınavının da %60'ı alınıp, bu 5 sınavın ortalamaları toplanıp 70'i geçmek gerekiyor; Hazırlığı geçebilmek için. Eyvah eyvah! Yazarken bile tekrar fenalık geldi :) Neyse öle böle derken geldik sene sonuna finalsiz ortalama 68 civarlarında dolaşıyor. Her zamanki gibi heyecan eksik olmuyor, dedim sıçtın Raist gene, ne halt yiyeceksin? :) Nasıl çalışıyorum bir görmeliydiniz, yusuf yusufum :) Mutlaka geçmem lazım o sene! Bir sene daha kaybedemezdim. Neyse final sınav günü geldi çattı. O gün sabahı her zaman taptaze canlı durur hatıralarımda. Gece geç yatmışım, sabah da erken kalkmışım sınava gitmek için. Giyinirken bile - o kadar manyağa bağladım artık - ders notlarını okuyordum hala. Neyse girdim sınava orta geçti sınav. Ne iyi, ne kötü. Ama orta sonuç alırsam sıçtım; kalıyorum yani :) Günler geçmedi sonuçlar açıklanana kadar :) Sonuçlar bir açıklandı. Gittim enstitüye, asılı listeleri incelemeye başladım, adımı buldum. Sonuç: final notu: 81, ortalama:74, geçtim. O anki bir rahatlık, bir huzur, bir mutluluk.. Anlatamam tarifini :) 

   İkinci olay ise; 3. sınıfta muhasebe dersi alıyoruz. Hoca da hakikaten muhasebe gibi disiplinli, planlı. Çan ortalamasını kendi belirlemiş, 40 koymuş. Ortalaması 40'ı geçmeyen kalır. Neyse vize sınavına girdim. Sonucu bir öğrendim 40! Ya sabır! Gene geçme notunun kenarında köşelerinde dolaşıyorum :) Bende de bir huy var. Mutlaka bir işe en başından başlarım, ortadan dalamam. Başladım vize konularından çalışmaya. Hoca demiş final konularından sorumlusunuz; vizeden sormayacağım ama yok! Ben en baştan başladım ve finalde 5 konu varsa, ben sadece 2'sini çalışabildim. Geri kalanı yetiştiremedim ve dolayısıyla her zamanki gibi sınav öncesi tepkimi verdim :) Sıçtım! :p dedim kendi kendime. Neyse girdim sınava, baktım sorulara 5 soru var, 4'ü vize konularından 1'i final :) Başlarım çatır çatır yapmaya. Son soruya geldim; baktım soruya; bilmediğim yerden sormuş ama kassam yaparım. Neyse dedim nasıl olsa geçtim - o kadar güveniyorum kendime :) - tenezzül etmedim yapmaya :p sınav sonuçları bir açıklandı. Herkes patır patır dökülüyor. Ben 75 puanlık yer yapmıştım, 70 almışım :p BB harf notuyla mı ne geçtim o dersi :)

   Şimdi ise yumurta kapıya dayandığı için gene, iyi kötü çalışarak ama -işte asıl can alıcı nokta burası-  tüm konuları bitirmiş bir şekilde gireceğim :) O yüzden çok duyguluyum. Tarihi zamanlarımdan birini yaşıyorum :) Aslında bundan önce bir kez daha girdim üds sınavına ama ona doğru düzgün çalışmadan nasıl bir sınav olduğunu öğrenmek için girmiştim. 40-50 arası alsam yeter diyordum. -50 yüksek lisans için yeterli oluyor- 57.5 almışım :p Şimdi yeni bir korku sardı. Çalışmadan 57 aldık, çalışarak daha kötü bir not alırsam atarım kendimi bir yerlerden :p Bundan sonra ALES ve KPSS'ye de bu azimle çalışabilirsem tamamdır. En kötü vicdanen rahat olacağım, en azından çalıştım diyeceğim :) Takdiri artık kısmete bırakacağım sonra..

                            RaistLin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kısa Bir Ara

Gece Yarısından Önce

Kaderin Bir Oyunu mu bu? :)