Çelişkiler 1


   Bazen bazı insanları izlerken çok gülüyorum hakikaten :) Söyledikleri ile savunduğu düşünceler ile yaptıkları arasında bu kadar çelişki, bu kadar uçurum olabilir mi ya? Çok trajikomik geliyor bana! Aslında incelenen unsur insan olunca garipsememek gerek! Ama ne bileyim insan pes demeden de edemiyor! Gene de bu kadar olamaz diyor veya olmasın  diyor ama oluyormuş işte.. Gene her zamanki gibi acı gerçekler..
   Güya toplumu düşünen bazı insanlar (herkes için söylemiyorum bunları, istisnalardan bahsediyorum) , herkes için eşitlik, adalet, sol, marx vs vs gibi düşünceleri savunanlar; nasıl oluyor da iş kendine gelince bireyci, çıkarcı, bencil olabiliyor? Bu nasıl bir ironidir, çelişkidir? Benim derdim hangi düşünce doğru ya da yanlış falan incelemek değil; aynı düşüncem başka türlü düşünüp davrananlar için de geçerli! Ben çelişkiyi tutarsızlığı anlayamıyorum..
   Şunu da anlayamıyorum acaba bu düşünce ve davranış biçiminde olanlar acaba nasıl toplumsal kalkınmayı, mutluluğu yani toplum için güzel şeylerin gerçekleşeceğini düşünüyorlar? Daha kendisi tutarsızken, toplum nasıl güzel şeyler için tutarlı bir yol izlesin? Üzüldüğüm şeylerden biri de şu, böyle tipler yani istisnalar çoğalıyor gibime geliyor sanki.. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kısa Bir Ara

Kaderin Bir Oyunu mu bu? :)

Gece Yarısından Önce