Çelişkiler 2


   Bir vahim durum daha var ki o da bir şey bildiklerini sananlar.. Aldıkları cacık eğitimle veya birilerinin torpiliyle bir yere gelmekle veya birilerinden (abilerinden, hocalarından (!)) duyduklarıyla her konuda söz söyleme hakkına sahip olduğunu sanırlar.
   Üzüldüğüm şey şu savunulan bilgi  ya da düşüncenin incelenmeden savunulmaya çalışması. Kaldı ki şu zamanda her türlü yolla bilgi kirliliği yaşandığını veya bilgilerin taraflı hale geldiğini düşünüyorum. Böyle bir zamanda bilginin iki hatta daha fazla kez incelenmesi gerekiyor bana göre Ama gel gör ki çoğu kez kopyala - yapıştır düşüncelerle karşılaşıyorum artık. Bazen soruyorum karşımdakine "İyi, güzel söylüyorsun da neye dayanarak bunları söyleyebiliyorsun?" Şu zamana kadar hiç tatminkar cevap aldığımı söyleyemem :) veya aldığım cevap en fazla "şu kişi dedi ki.." oluyor. "Gerçekten çok sağlam kaynaklarmış" diyorum bende içimden :)
   Kendimce bu durumun genele yayılmaya başladığını düşünüyorum ve eğer gidişat böyle olursa ve bilgi -bana göre- kötülük veya taraflaşma için kullanılırken gidişatın sonunu hiç hayırlı görmüyorum..
   Bana gelince çok mu biliyorum hayır, karar merkezi miyim hayır, ben sadece öğrendiklerimi elimden geldiğince sağlam kaynaklara dayandırmaya çalışıyorum ve bilmediğim zaman susup, bilmediğim şeyi araştırmaya çalışıyorum elimden geldiğince..
   Bu yazıyı da birşeyler bildiğini sananlarla karşılaştığım ve desteksiz sallamalarına sinir olduğum için yazdım sadece..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kısa Bir Ara

Gece Yarısından Önce

Kaderin Bir Oyunu mu bu? :)